maandag 5 september 2016

Dolfijnen!

Gisteren vertrokken we rond half 4 uit Lissabon, met als bestemming de Algarve. Een tocht van iets minder dan een etmaal. 's Nachts, net nadat ik na mijn shift in bed was gekropen, hoorde Michel iets naast de boot. Dolfijnen! Hij had geleerd van Falmouth, en kwam me roepen. Heel bijzonder, zo midden in de nacht een groep spelende dolfijnen naast de boot. Het was pikkedonker, want het was net nieuwe maan geweest, dus we zagen ze alleen als we met een zaklamp schenen. Dat leken ze nog leuk te vinden ook. Ze bleven ruim een half uur om de boot heen dartelen.

Vanmorgen kroop ik na mijn tweede shift nog even in bed voor een uurtje slaap, want in theorie kun je 6 uur slapen tijdens zo'n nacht, maar de praktijk is weerbarstig, zegmaar. En natuurlijk, alsof het een teken is... Na een half uur werd ik gewekt: dolfijnen! Genieten jullie met ons mee?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten