zondag 10 april 2016

Eindeloos regelen

Naast het eindeloos geklus, vergt zo'n vertrek ook een eindeloos geregel. Maar ook daar kunnen we langzaamaan afstrepen! Ik neem jullie even mee in onze regelbezigheden. Het is daarmee een beetje een lijstjesblog geworden, maar we krijgen ook over dit soort dingen toch regelmatig vragen. Dus lees lekker verder als je benieuwd bent wat er regeltechnisch allemaal komt kijken bij zo'n tripje, en sla het lekker over als dat niet zo is!

Huurders

Gistermorgen waren de huurders van ons huis op bezoek, en hebben we het huurcontract ondertekend. We zijn aan elkaar gematcht door een collega, en het past allemaal precies: timing, hun wensen, onze wensen... We hebben er een goed gevoel bij, fijn dat ons huis door deze leuke mensen bewoond gaat worden. Ze hebben een zoontje van 1,5, dus het glijbaantje in de tuin en het speelkeukentje hoeven nog niet op marktplaats.

Verzekering en belasting

De verzekering voor de boot is afgesloten. Nu nog de reisverzekering en de verzekering voor het huis, maar we hebben inmiddels al wel uitgezocht wat het moet gaan worden. We houden onze Nederlandse zorgverzekering (met uitgebreide buitenlanddekking). Verder heb ik een gezellig onderhoud gehad met een meneer van de belastingtelefoon, en wachten we nu op een reactie van het belastingkantoor. We gaan namelijk niet emigreren en we willen er zeker van zijn dat de belastingdienst dat ook begrijpt.

School

Met school hebben we deze maand weer een gesprek om de leerplannen voor de kleine heren verder te concretiseren. Ik heb al heel wat materiaal verzameld, maar ben nog wel een beetje zoekende in hoe ik daar structuur in kan aanbrengen. Hopelijk kan de school me daarbij helpen! Het is fijn dat Julian sinds januari ook naar school gaat, zodat ze hem inmiddels ook een beetje kennen en kunnen inschatten hoe hij educatief verantwoord bezig gehouden kan worden.

Werk

Michel heeft zijn ontslagbrief eind vorige maand ingediend. Toch ook wel weer een stap. Mijn (ouderschaps)verlof is officieel goedgekeurd, en volgende maand begin ik mijn vervangster in te werken. Het begint nu aardig concreet te worden, er worden steeds meer afspraken gepland waar ik niet meer bij ga zijn, en deadlines worden ineens wel heel hard. Het voelt een beetje dubbel. Aan de ene kant kijk ik enorm uit naar een jaar lang niet werken, maar ik moet ook nog een paar van mijn 'kindjes' loslaten. En ergens knaagt het ook nog wat dat ik mijn collega's in de steek laat in turbulente tijden. Maar ook dat komt goed, ik ben vast niet zo onmisbaar als ik denk!

Gezond op reis

Komende week dompelen we ons een dag onder in de do's en don'ts van EHBO tijdens een lange zeilreis. De EHBO-koffer staat nog op de aanschaflijst. Over 1,5 week laten we ons voorlichten en vaccineren door de Travel Clinic van het Radboudumc. En dan staat er nog de uitdaging van het bij elkaar krijgen van de - hopelijk niet - benodigde medicatie. Als je weken achtereen op zee bent, dan is het verstandig om een voorraadje te hebben, van bijvoorbeeld antibiotica, maar ook morfine. We hebben verschillende lijsten waar we uit kunnen putten, en die moeten we nog maar eens goed bestuderen en voorleggen aan de deskundigen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten